Ben ik klaar voor mijn nieuw avontuur? - Reisverslag uit Venray, Nederland van Anke Claessens - WaarBenJij.nu Ben ik klaar voor mijn nieuw avontuur? - Reisverslag uit Venray, Nederland van Anke Claessens - WaarBenJij.nu

Ben ik klaar voor mijn nieuw avontuur?

Door: Anke Claessens

Blijf op de hoogte en volg Anke

23 April 2015 | Nederland, Venray

Over precies een maand is het eindelijk zover. Ik vertrek dan met het vliegtuig naar Zuid- Afrika!

24 mei zal ik met het vliegtuig vertrekken naar Durban, maar eerst overstappen van Amsterdam naar Cairo, dan naar Johannesburg en vanuit daar naar Durban. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen, want heb niet voor niets de dag ervoor de Toppers in concert gepland ;)
Na 9 maanden in Australië gewerkt en gereisd te hebben voelde het voor mij al dat ik niet klaar was. Ik kreeg al gauw werk bij Pluryn waar ik super blij mee ben. Alleen er kriebelde nog van alles. Ik wil eruit halen wat erin zit, ik wil graag helpen en dat wil ik combineren met reizen!

23 januari heb ik definitief besloten om vrijwilligerswerk in Zuid Afrika te gaan doen. Want ik wou natuurlijk ook akkoord krijgen van mijn manager bij Pluryn en ik zat veel te twijfelen of ik nu met wilde dieren en weeskinderen wou werken. Ik hoor je al denken: wat een verschil. Haha dat is het ook zeker en heb voor mijzelf een goede keuze gemaakt. Ik laat die uitleg maar even achterwegen, anders word het een heel lang leesverslag.

Ik ga 4 weken vrijwilligerswerk doen bij het project Mother of Peaces van Be more, dit is in Lower Illovo, een klein plaatsje bij Durban. Ik heb er zoveel zin in, dit is niet te omschrijven!
Ik weet wel al een beetje wat mij te wachten staat want ben natuurlijk al een keer alleen op reis geweest, maar dit is natuurlijk een hele andere reis. Ik kan de (wees)kinderen en huismoeders bij Mother of Peaces echt helpen. Want wat voor ons vanzelfsprekend is, is dit voor hun helemaal niet zo! Mijn belangrijkste doel is dat ik echt iets voor de mensen kan betekenen en al is het maar, dat ik een glimlach op het gezicht van de kinderen kan toveren en ze hun zorgen even langs zich neer kunnen leggen.

Ik wou al meteen wat betekenen voor de kinderen van Mother of Peaces. Naast het drukke bestaan van mij heb ik tijd vrijgemaakt om toch Mother of Peaces in de aandacht te brengen. Allereerst bij supermarkten langsgegaan of we samen iets op konden zetten. Helaas was hier geen interesse voor. Vervolgens met de stoute schoenen naar Peel & Maas gestapt en voor ik het wist stond ik in het regio krantje van Venray. Ik kreeg hier hele leuke reacties op en verschillende mensen hebben gedoneerd! Ook bedrijven waar ik langs ben geweest zoals Etos en ABN AMRO bank hadden monstertjes/ plastic lepels die ze mee gaven! Super bedankt voor diegene die een steentje bij gedragen hebben aan de donatie voor Mother of Peaces! Elk kind verdiend een kans en wat is nu mooier om daarbij te kunnen helpen!

In het bijzonder wil ik nog OLLIE&CO bedanken. Ik ga samen met de directrice, Simone een actie opstarten: de kinderen waarvan de ouders toestemming geven gaan een mooie sleutelhanger maken en de ouders kopen deze voor €2,50. Ik ben benieuwd wat we hiermee zullen ophalen, maar het belangrijkste is dat al deze mensen bereid zijn om te helpen, SUPER!
Naast het vrijwilligerswerk wil ik ook wat van het mooie gebied in Zuid Afrika zien en dat ga ik doen door weekendtrips!

Ik hoop dat ik jullie van al mijn avonturen op de hoogte kan houden via deze weblog!

Liefs, Anke

  • 23 April 2015 - 18:31

    Cindy:

    Super leuk Anke. Ik ga je volgen :D!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Ik ben een leergierige, spontane, vrolijke meid die alles uit haar leven wilt halen wat erin zit. Ik vind het daarnaast erg belangrijk dat je dingen doet waar je gelukkig/ blij van word! Sinds ik in Australië ben geweest, ben ik niet meer weg te slaan voor het reizen. Ik wil een ander graag helpen en daarbij echt iets kunnen betekenen, een verschil kunnen maken. Vandaar nu weer mijn volgende uitdaging: vrijwilligerswerk doen in Zuid Afrika, bij het project Mother of Peaces! Waar ik graag een glimlach op de gezichten van de kinderen wil toveren en hun zorgen even langs hun neer laat leggen. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn weblog volgen :)

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 6074

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 20 Juni 2015

South Africa

10 September 2013 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis: Australië

Landen bezocht: